31 oktober 2011

Fröken T (Bild nr 280 rest 85)

Den sista av de fyra töserna på tjejkvällen...

Hon fick blir lite mer gammeldags skör i denna redigering.
Även om hon kanske önskade en tuffare framtoning som de andra tjejerna fick.

Nästa gång får hon bli tuffast!

Är det någon som har någon idé till tjejerna om bildtema?
Något som är genomförbart?
Skriv i så fall ner några rader i kommentarfältet.
Så blir både tjejerna och jag glada.

Klicka på bilden för större variant.

(För den invigne, trogne, läsaren. Jag fick inte samma häst i kväll. Nej, i kväll red jag Dinah. Det var en sköntravande lite pms-besvärad dam som var helt underbar när hon inte fick tag i en mellan tänderna... ) :-D
Henne rider jag jättegärna igen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ögonen syns verkligen, liksom skiner igenom. MEn det är väl så din tanke med redigeringen är antar jag.

Sv: Min degbunke är plåtat i fullt dagsljus på köksbänken, men så kan man ju leka lite i pse för att få den lite mer "dramatisk". He.

//Bonnfrua

AnnaKK sa...

Kan inte låta bli att fundera på vad det är som Fröken T tittar på - blir nästan lite religöst på nåt vis!? Som om hon blickar upp mot himmelriket eller så...? :-)

Du får ge dej ut och surfa runt lite på de fotande "fjortisarnas" bloggar - det är många av dem som är riktigt duktiga på att ta porträtt, och ofta med roliga teman/idéer. Där kan du/ni säkert få lite nya uppslag. :-) Kolla runt lite bland dem som finns på listan på den här sidan tex: http://omdigitalkameror.se/fotobloggar/

Verkar som om du inte bangar ens stallets "elaking" längre, om du skulle bli erbjuden att rida den!? Och det låter ju toppenbra!!! GRATTIS! :-D (Ja, visst finns det en ondsint kuse i varje stall!? En som ingen vill ha, som bits när den ska kläs på och som alltid måste gå sist i ledet för att den annars sparkar hästen som går efter osv... Särskilt en såndan häst minns jag från ridskolan jag gick på som barn - den ägdes av ridklubben och var förmodligen osäljbar, för det slutade med att den fick bli högsta vinsten i ett lotteri på en julskyltning... Gav kanske lite mer klirr i kassan också, än vad som hade blivit fallet om den hade skickats till slakt istället...)

AnnaKK sa...

Glömde ju svara på frågorna om gömslet: Ja, det är ståplats som gäller! :-) Och det finns inte plats för två som fotograferar samtidigt - men en kan nog fota, om den andra står alldeles stilla (och knappt ens andas heller) under tiden. När kommer du!? ;-D

Elisabeth Källblad sa...

Jo, Bonnfrua, jag tänkte lite så. Blev det för mycket? Det är svårt att se på min skärm.
Men jag ville inte ha den röda tonen i ögonvitorna.

Det var i alla fall snyggt gjort med din degbunke! :-)

Tack för tipset Anna! Jag får väl göra det, ska bara få in det tidsmässigt... :-/

Jag gillar att göra fröken T lite tankfull helt enkelt tydligen...
Det har hon nog blivit på alla bilderna. Får tänka om nästa gång.

Jo, jag börjar känna mig lite bättre till mods, det kommer lite tillbaka för var gång känns det som. Det är riktigt roligt!

Elisabeth Källblad sa...

Ja, just det, en kommentar kvar...
Tja, om den andre måste stå bara still och inte får fota alls, så blir det du alltså!
Ha ha ha!
Nä, jag tänkte nog mest på din man faktiskt. Han har ju börjat gilla fota, och man ska ta alla tillfällen i akt att kunna göra roliga saker ihop...

annette sa...

En annorlunde redigering än vad jag är van att se på Dina flickofoton.
Vad jag fastnar för här ju ögonen som är gudomligt vackra och klara, undrar hur Du fick henne att titta så, satt Du upp någon bild på en drömprins eller ngt;)

annette

Elisabeth Källblad sa...

Visst var det!
Annorlunda alltså.
Måste försöka göra så mycket olika jag kan nu det sista!

Nej, ingen drömprins.
Receptet är hemligt... :-)
(skoja bara)

Bloggintresserade