07 oktober 2011

T-max... (Bild nr 251 rest 114)

Tänk... hummm.... om....

9 kommentarer:

Bonnfrua sa...

God morgon helgjobbare!
Snigelbilen är ju jättekul där den sniglar sig fram på din blanka diskbänk.

det där med filmrullar... är tacksam att jag slipper framkallningskostnaden på alla bilder som är ur fokus, allmänt suddiga och totalt fel!

Önskar dig en bra arbetshelg!

AnnaKK sa...

Ja-a-a!!! GÖR DET!!! :-D

annette sa...

Ja, jag tänker och tänker så det riktigt knakar;)
Så oerhört snygg bild på något jag inte sett på många år,för det är väl filmrullar till en analog kamera!?
Tänker Du och ta upp detta på fotokursen, börja från början i fotokonsten kanske??

Här är det full fart med matlagningsförberedelser redan tidigt på morgonen, skall bli en riktig höstgryta till några gäster som kommer framår kvällen.
Puttra, puttra länge skall den göra, då blir det så gott!
Ha en bra jobbdag!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Tack Bonnfrua! Och du har absolut rätt i det om taskiga exponeringar!

Anna, lura inte in mig i något jag inte har tid til...!!!! :-)

Oj, tackar tackar Annette! Det är faktiskt bara en hyfsad snabb blixtbild i går kväll... Bara för att visa den filmen jag hittat.

Nej, jag ska inte hålla på analogt, men grunden i fotograferings-tänket, och kamerans "tänk" är ju samma nu som förr. Så i mitt sökande efter lämpligt material så blev det ju en nostalig tripp i även alla gamla analoga läromedel jag haft genom tiderna.

Ha en riktigt trevlig kväll nu i goda vänners lag, Annette!
(långkok är SÅ gott... mmmm!)
Hoppas ni andra också får en mysig lördagkväll tillsammans!

Tristan sa...

Akkurat når det gjelder gamle filmer så er det deilig med litt framskritt.

Della sa...

Jag är lite efter, men i alla fall...Jaa!!!

AnnaKK sa...

Jag kan underlätta så pass att jag ger dej en länk jag hittade - men du hade ju koll på allt det där redan, såg jag i förra inlägget... :-)

http://www.5063.com/fotografiskt/filmframkallning/

Jag funderar mest på vad kemikalierna innehåller - dvs hur giftiga de är!? Här ute på landet jagar ju kommunen "illegala" avloppsanläggningar för fullt nu, och skulle man ovanpå att man inte har en godkänd sådan också säga att man är analog-fotograf och släpper ut både det ena och det andra i vasken - ja, då blev man väl satt bakom lås och bom!? ;-)

Elisabeth Källblad sa...

Så är det Tristan!

Della!!! Du ska ju hjälpa mig AVSTÅ!
:-)

Anna, jag har varit på informationsmöten för tinninga just i den frågan. (ja inte filmframkallning, utan just miljöhänseende och septitankar mm mm)
Det som gäller är ju att samla upp all gammal kemi i duknar och lämna in för destruktion. Det är ju inga nyttiga grejor precis...

Tack för länken, ska kolla in sedan. NU jobba... :-)

Della sa...

Men man måste ju i alla fall prova tanken. :-)

Bloggintresserade