28 maj 2011

Inför skolavslutningen o Bloggfakta (Bild nr 128 rest 237)


Att klä upp sig till skolavslutningen är en nog en tradition lika lång som skolplikten, om inte längre.

Lite fakta om bloggen:
Detta är det 501:a inlägget jag skrivit. Häggspinnmalen förärade alltså nummer 500.
Jag startade bloggen den 30/5 2009, alltså fyller den två år om två dagar.
Det året var mors dag dagen efter, alltså den 31 maj. I morgon är det mors dag.
Så om vi räknar från mors dag fyller bloggen två år i dag.
Hängde ni med på den va?
;-D (Det är sånt en del kallar kvinnlig logik!)

Bilden är två. Ett färgat filter är lagt på och kanterna är maskade. Jag har jobbat lite med ljus och skugga. Den är inte skärpt, men namnad.

5 kommentarer:

AnnaKK sa...

All min kvinnliga logik säger mej att jag ska säga GRATTIS!

Fast jag har inte fattat om det är till dej eller till bloggen jag ska säga det...? ;-)

Eller är det kanske rent av till mej själv jag ska säga det - för att jag hade sån tur att jag vid nåt tillfälle råkade surfa in här, och då hittade både en trevlig blogg OCH en supertrevlig bloggvän!? :-D

Ha en jättefin morsdag!!! :-)

Kramar!

Elisabeth Källblad sa...

Då fortsätter jag gladeligen på den linjen och säger SUPERGRATTIS till dig med för mors dag!
Och alla andra mammor i hela världen!

Och sen kan jag ju bara konstatera att jag blir både glad och rörd av det du skriver. Och jag har ju också fått en urfin bloggvän i dig, och är jätteglad du en gång råkade surfa in här!

annette sa...

Grattis till två-årsdagen, Ditt resonemang håller för det;)

Mors dag går obemärkt förbi här, men jag säger grattis till alla andra mammor!

Urläcker bild förresten, gillar den skarpt, men vad jag inte tycker om med skolavslutningar numer är att våra svenska traditioner håller på att försvinna, snart får vi väl inte hissa vår svenska flagga vid högtider heller!!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Oss kvinnor emellan, klart resonemanget håller. Sen i morgon, den 30, kan vi fira en gång till på 2-års dagen! Finfint det!
:-D
Då tackar jag som mamma till det grattiset också!
Här var det mycket grattande till både höger och vänster. Min systerdotter fyller föresten år i dag också! Får gratta där också.

Du har helt rätt om våra traditioner. Men vi är många som har börjat reagera. Så det finns framtidstro. Inte rasism, men patroism! (eller hur det nu kan heta?)

annette sa...

Precis, jag är inte rasist men patriotist och vill värna om dom få egna traditioner som vi har i Sverige!

annette

Bloggintresserade