10 maj 2011

Sanna Persson (Bild nr 114 rest 251)

Vem har missat Sanna Persson?
Ni vet, hon i Talang som fick självaste Bert Karlsson att gråta i fredagens TV.
Japp, klart hon är Nossebroare! :-D

Okay, där är det färdigt med skrytet, nästan. Men visst känns det lite extra när våra duktigta ungdomar i kommunen kommer ett steg längre. Jag menar, det är ju inte första gången.
Senast var det ju Noll Diciplin i Melodifestivalen. Innan dess hette de Sk8 och vann lilla Melodifestivalen. Och så hade vi Stefan Aronsson i Tv-programmet Bachelorette för några veckor sedan.
(Och vi är ju ändå inte mer än 5600 invånare)

Och vet ni vad?
Vi har fler på lut!
Jag vet, för jag var på Singer/Songwriter i söndags och musikskolans Vårkonsert i måndags.
Det finns fler på tur.
Riktigt duktiga.
Bland annat en femteklassare.
Den återkommer jag gärna till!
Men först måste det gå i tinninga...

Bilden (som var med i måndagstinninga) kom till tillsammans med en 16-årig tjej från Grästorps fotoklubb, Annie.
Vi var på samma workshop om porträttfotografering på söndagen
Där upptäckte vi att vi skulle till samma Singer/songwriter på kvällen.
Och jag skulle ta en porträttare på Sanna där.
Hon var så gullig att hon hjälpte mig med reflexskärmarna. Så fick vi till denna bild.
Vår kursledare gissade när han sett bilden i tinninga, via facebook, att jag använt blixt, och det är egentligen en rimlig gissning, men solen stod lågt och var väldig varm, så en silverreflex gav denna fina upplättning av skuggsidan.
I ps är egentligen inte mer än en uppljusning i ögat gjord samt givetvis slutskärpning och namnad.

Klicka på bilden för större variant.

7 kommentarer:

annette sa...

Ja, jag har totalt missat både henne och alla andra Du skriver om;)
Ser knappast inte på Tv, så det är ju inte så underligt!!
Fast jag tar ju igen lite av det jag missat genom Dej och får då se ett fantastiskt porträtt på Sanna, så proffsigt fotat.
Du kommer att bli en känd porträttfotograf vad det lider om Du fortsätter så här!
Kul att se Dej på bloggen trots att Du har "häcken" full;)

annette

Elisabeth Källblad sa...

Du är inte ensam Annette! Hade det inte varit för jobbet, så hade nog jag inte heller sett det!
Tittar nästan aldrig på TV, förstår inte varför jag betalar TV-lisens!
Men på fredag är det seminfinal i Talang, och självklart ska jag utnyttja mina lisenspengar för att se hur det går för vår Sanna!

Tack för berömmet! Jag är rätt nöjd själv också med porträttet. Bilden är också vidaresåld.

Ha en mysig kväll!

annette sa...

Kul att bilden är vidaresåld för den är verkligen så fiiin!

annette

annette sa...

Har satt på Tv:n, skall hålla öronen öppna för jag pallar inte att sitta och titta på hela programmet,men jag vill se Sanna!
Undrar om hon är hälften så vacker som på Din fina bild;)
Ha en fin kväll!

Kram!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Ditt förra inlägg är borta...
Skumma saker på Blogger just nu.
Denna bild plus en till i helfigur fyllde en sida (tyvärr svart-vit) i GT i torsdags, det var kul.

Jag vet inte om du hann med att se Sanna i kväll, det gick väldigt fort. Det var ju inga riktiga uppträdanden heller ju...
Men men, hon gick ju vidare till semifinal och ska vara med i första semifinalen på fredag. Och om jag förstått det hela rätt ska det bli tre semi med två vinnare i var, så sex ska mötas i finalen.

Vi håller våra tummar för Sanna på fredag igen!

Annie sa...

Hej! Har inte varit inne på din blogg på länge och fick syn på detta inlägget först nu:) Ja det var verkligen jättekul! Antar att vi syns på nästa möte;) Apropå fotokursen med Stig får vi höras! kram:)

Elisabeth Källblad sa...

Men hej Annie!
Visst blev det bra både här och i tinninga!
Klart vi syns på nästa möte!
Känner du dig redo inför stundande student, eller ska vi försöka hinna leka en dag före dagen Student?
Hör av dig i så fall!
Kram tebaks!

Bloggintresserade