17 maj 2011

Magiskt på himlen i dag (Bild nr 117 rest 248)


Bilden visar bara halva formationen av molnen.
De kom som från en punkt, och spred sig sedan som en solfjäder mot oss, i samma riktning som vinden. Det såg så fräckt ut!
Tyvärr hade jag inget tillräckligt vidvinkel så att jag kunde få med hela "solfjädern".
Senare på kvällen när solen sjunkigt var himlen så otroligt röd, mellan molnen, som jag kanske aldrig sett den.
Sist kom en stark stark måne som kastade långa skuggor av allt den sken på.
Det var ett magiskt dygn.

3 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Naturen kan bjuda på överraksningar så att man tappar andan ibland. Magnifikt.
Nån solnedgång gick inte att skönja igår, det var jämnmulet här och blåste storm!
Ny dag, nya tag i trädgården eftersom jag är ledig.

annette sa...

Låter som jag skulle velat vara med och följt allt som hände ovanför Ditt huvud under dom här timmarna.
Måste ha varit en magisk känsla att följa, och bara jag ser på den här förtrollande bilden så blir jag faccinerad av hur förunderlig naturen är. Skulle vara intressant att höra med en meterolog för att kanske få en föklaring till dessa timmar.
Visst är det fördelar med att tvätta i tvättstuga, allt klart på en och samma gång, har en egen maskin men det är så tråkigt att ha tvätt hängande på tork i badrummet så den används inte så ofta.
Ha det gott!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Va gott att få mussla runt i trädgården, Bonnfrua! Hoppas det blev bra i barnens egna rabatt?!
Visst är naturen magnefik många gånger!
Annette, jag skulle också gärna vilja veta mer om denna molnformation. Antar att det hade med den starka vind som var i byarna. Att det liksom slitit sönder molntäcket.
OM jag får chansen ska jag fråga någon som vet!
Men magiskt var det!

Bloggintresserade