07 november 2011

Fojo (Bild nr 284 rest 81)


Mycket sent kom jag äntligen fram till Kalmar och Fojo för "journalist-kollo"!
Men jag var inte sist, det kom flera taxibilar efter att jag fått upp allt mitt till rummet och börjat "boa" in mig.
I morgon (i dag) börjar "Det nya berättandet" som handlar om tidningen och berättandet på webben. Det ska blir så himla roligt.
Jag har sökt denna kurs förut, och kom då in som reserv, bara två dagar innan kursstart. Tyvärr fixade jag det inte då, men nu kom jag in som ordinare. 73 sökande, 12 antagna. Det ska bli så roligt!

Det finns en mening med allt, brukar jag säga. Och det verkar som om det var menat jag skulle komma in nu, när gubben går hemma sista veckan innan nya jobbet! Så himla perfekt. Nu får han vara "hemmaman" och fixa mat, städning, tvätt och barnen....
Ja ja, vi får väl se hur det går! :-D

Jobbehelgen har gått kanon, bilder å så kommer!

2 kommentarer:

annette sa...

Men vad kul både att Du kom in och att det "fixar" sig där hemma, kommer att gå galant;)
Väldigt intressant och aktuellt tema!!

Njut nu och låt Dej inspireras av ny kunskap och nya möten med människor!

annette

AnnaKK sa...

Men vad KUL!!! :-D Hoppas du har sovit som en prinsessa (dock inte som hon på ärten!!), och nu är supertaggad inför dagens lektioner (eller heter det kanske föreläsningar och workshops, förresten?). Spännande!!!

Bloggintresserade