09 november 2011

I dag- dag 3 - korvstoppning (Bild nr 287 rest 76)

Det är några som har haft det rätt jobbigt med internet under veckan.
Jag tillhör tydligen dem nu.
Attans vad besvärligt det har varit i kväll.
Inte bara med uppkopplingen, utan även min privata dator har segat som tusan.
I dag har det nämligen varit massor av teknik.
Å då menar jag massor!

Ska berätta mer om det sen.
Där det hela stoppade för mig, var när jag nu ikväll skulle uppdatera min Iphone. Attans!
Detta har jag i princip hållit på med sedan klockan sex, en kunnig kurskamrat och Magistern har suportat mig. Och ändå är det inte klart.
Vi får se vad som händer.
Mer om dagens övningar senare också.
Jag är rätt irriterad nu över teknikens brister!

Bilden ja, den föreställer nyhetschefen Per Jakobsson på Barometern. Vi var där en sväng i dag för att få höra lite om hur de jobbade kring och med webben.

2 kommentarer:

annette sa...

Teknikens brister är jag upprörd över mest varje dag, vi måste jobba i tre olika stora datasystem hela tiden och det är strul väldigt ofta.
Värst på eftermiddagarna, då verkar det som om vi inte skall jobba alls, samtidigt så kan vi inte jobba utan datasystemen;(
Nu till Finspång på troligtvis lite frosthalkiga vägar utan vinterdäck i ca 3 mil!!


Hoppas Er teknik fungerar idag!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Kör försiktigt Annette!!!!
Och ja, det är inte speciellt roligt att vara hänvisad till teknikens godtyckliga fungerande!

Bloggintresserade