30 juli 2011

Scoutera på väg i morse (Bild nr 201 rest 164)


I morse 07.30 for de iväg.
Våra underbara scoutungar.
Men de har trygga stabila ledare med sig, och de närmarar sig ett jätteäventyr!
Tänk att vara runt 12-13 år och ska få träffa andra ungdomar från HELA VÄRLDEN!
Alltså, vilket äventyr!
Vilka möjligheter att skapa kontakter, som kanske varar livet ut.
Vi var många föräldrar som vinkade av våra älskade ögonstenar!
(Jo, jag hann av bussen själv innan den for... efter jättelång innerlig kram med min eget aldeles speciella scout!)
Men jag ser dem snart igen. På onsdag ska jag rapportera från Camp in Camp lägret på Hultet där våra ungar är. Kommer i tinninga på fredag, sen kommer våra telingar hem lördag kväll.

Så ni föräldrar härifrån som läser detta och vill ha något ner till era ungar, bara kontakta mig, så kan jag ta det med. Men det måste ske före måndag, då jag jobbar sista dagen här innan resan ner!

Annars har det varit lungt i helgen på tinninga. Njöt av Sommarlördag i Jonslund när räddningstjänster for förbi... Det blev ett litet avbrott i det vanliga. En bilolycka som var en liten solskenshistoria, om man inte ser till kostnaderna för onödig utryckning!

3 kommentarer:

annette sa...

Tur Du hann av bussen, det var det första jag tänkte på när jag såg bilden;)
Äventyr är verkligen ordet för det som dom gav sig iväg på, så otroligt roligt att detta sker i Sverige. Hoppas att det kommer att skrivas mycket om det så scoutrörelsen får ett uppsving, för i lite större städer verkar det vara lite si och så med nya barn som kommer till.
Trafikolyckan är ju oxå otrolig egentligen, undrar hur man klarar att köra vidare direkt efter den "åkersvängen"! Hastigheten torde ha varit hööööög!!

Sv. beträffande Hamrafjället!
Det kanske vore något det, Du vet väl att Hamrafjället även kallas Blomsterfjället, väldigt artrikt!

Vi kan ju i alla fall ha det i tankarna, sedan är det ju långt dit och mycket kan hända på vägen!
Kul att Du skall träffa Anna!


Ha en bra söndag!

annette

Bonnfrua sa...

Det kan man kalla äventyr att få vara med om något sådant!

Kollade in tinninga och det var ju skönt att inget hände. Men man kan ju undra: den som ringde in stannade inte ens... iofs har jag skyldighet att stanna utifrån mitt yrke, men ändå...

Morten Pedersen sa...

Ja vi får håpe de får en fin tid.

Bloggintresserade