16 juni 2011

Bråda dagar, utan internet... (Bild nr 148 o 149 rest 216)



Skulle ha semester, men det körde sig direkt.
Men det är ju bara denna vecka som alla kommuner i vårt upptagningsområde kör sina sista veckor, med tävlingar och kamper. Sen kommer alla avslut, nian hade sin i dag, i morgon ska jag hinna ta tre...
Den övre bilden är från Bredöljoggen, den undre från Nossebro skolas Klasskamp. Från barnskolan till nian helt enkelt, lekarna fortsätter.

Bilderna är redigerade i nivåer och partiellt uppljusade/nermörkade, de är namnade och webbskärpta.

5 kommentarer:

annette sa...

Vilka sköna ögonblicksbilder, den lilla tjejen ser så lycklig ut mitt i löpsteget, och den lite äldre killen ser ut att ha gått in för sin kamp med hela sin själ.
Ni har tydligen oxå liksom vi lite sena skolavslut, här var den stora dagen igår både för studenter och övriga.
Ingen ljusning på internetstrulet försår jag, urdåligt är det!
Ha en bra dag trots det!

annette

AnnaKK sa...

Fotona speglar farten och fläkten som ständigt tycks råda i din tillvaro!? :-D

Tre skolavslutnignar på en och samma dag. Det låter nästan lite för bra... Men hoppas du får trevliga stunder på dem alla - och därefter en något lugnare helg!?! :-)

Och semester...? Här är det också alltid lite ovisst både när och om det blir en sådan - men hittills kan jag inte påminna mej en enda sommar utan åtminstone lite grann av den varan också. Så nån gång efter midsommar tror jag på liten sådan även detta år! :-D

Elisabeth Källblad sa...

Fortfarande ingen uppkoppling...
---

Arto sa...

Hej
Bara följande kommentar:
Härligt fångat. De ger verkligen en inlevelse utav situationen.
Fortsätt publicera , givetvis bestämmer du.
Mvh Arto

Elisabeth Källblad sa...

Tack Arto, det är så kul när jag ser du varit och hälsat på!

Ha den fin helg!

Bloggintresserade