06 juni 2011

Upps, tiden rusar iväg. Här är en älg! (Bild nr 137 rest 228)


Jag satt och talade i telefon med den persson som jag var på väg till för ett jobb i eftermiddags.
Plötsligt ser jag denna krabat.
Kameran låg på golvet bakom förarstolen. (säkraste stället vid häftig inbromsning, tror jag)
Skriker "en älg" i telefonen och slänger den sen i passagerarstolen, utan att lägga på.
Får fatt i kameran bakom ryggen och får upp den framför ögat.
Och bromsar in... Fattar ni! Bromsar!
Detta kommer jag på efter en halv sekund och gasar på igen, för att komma så nära som möjligt.
Men så retligt, att jag bromsade!
Hade ju bara 24-70 på.
Men tur det inte var bara vidvinkel.
En får vara glad för det lilla, det är ialla fall skärpa på, trots genom vindrutan.
Sen kunde jag fortsätta samtalet och få veta vart jag skulle.

Bilden är bara normalredigerad, namnad och webbskärpt.

3 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Men är det inte en normal reaktion att bromsa när en älg kliver över vägen!? :-)
Men trots denna reaktion fick du ju en närbild (nästan) på djuret ändå. Bättre det än att ha den på taket... Typ

AnnaKK sa...

Eller om du hade haft (som jag ofta har vid fel tillfälle...) en närbildslins på! Då hade du kunnat skippa inbromsningen helt och hållet och fotat när kollisionen varit ett faktum!! ;-)

Tänkt vilka spännande bilder det hade blivit!?! 8-D Dem hade nog Expressen kunnat tänkt sej till sina löpsedlar!? GARV!!!

Förövrigt måste jag säga att jag är lite impad av att du överhuvudtaget kunde få fram kameran därifrån där den låg! Tror inte jag hade lyckats med det? Jag har alltid handväskan (med kompakten i) nära till hands jämte mej i passagerarsätet när jag kör bil. Och åker nån med, får de snällt trängas lite med väskan där! :-)

Elisabeth Källblad sa...

Bra Anna, det ska jag memorera, macrot på, sen kan jag fota älglössen!!!
Ha ha ha!
Bonnfrua, NU vet jag du är en sund och naturnära bonnfrua! *ler*
Klart att det är sunt att bromsa, jag ville bara ha gjort det något... mycket senare!!!
skratt!
Vad var det Capa sa... Blir det inte bra, är du inte tillräckligt nära!

Bloggintresserade