27 maj 2011

Lilla huset (bild nr 126 rest 239)



Bakom den gröna spånplattan finns det två rum. Här är står jag i hörnet av det bortesta. Dörren man såg på förra bilden, leder in i rummet till vänster i bild. Det är ett hål nu i väggen dit.
Rätt fram syns en trapp, den ska bort och hela det utrymmet ska bli toalett och duschrum. Dörren in till toan är också flyttad från köket till hallen.

Som synes är nu golvet här inne pappat, under det finns det lekakulor i grunden, sen ligger ett trägolv, släckt kalk och papp. El och vattenledningar till element är dragna och nu ska det på isolering och riktigt golv.

Bilden är justerad i nivåer, namnad och slutskärpt för webben.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Förundras över hur sent du gör dina inlägg... skrev hon som är kvällstrött! :-)
Men här händer det saker i lilla huset! Det är roligt när man ser hur det händer och att projektet går frammåt.
Önsakr dig en bra dag och skön helg!
//Bonnfrua (som inte kan kommentera inloggad!)

Elisabeth Källblad sa...

Du är förmodligen piggare än mig på morgonen!!!
:-)
Ha en mysig helg du med!

AnnaKK sa...

Ja, jag har ju också märkt vilken nattsuddare du är, Elisabeth! (Apropå Bonnfruas kommentar). Men jag hoppas att du inte tänker börja snickra också om nätterna!? 8-)

Det där som ska vara under golvet, tror jag är bland det viktigaste av allt när det gäller husbyggen!? Och noll koll på hur det ska vara har jag (så gott som iallafall). Men det SER JÄTTEBRA UT, det här!!! :-)

Verkar vara ett väldigt ljust hus, förresten!? Många och stora fönster - eller har ni öppnat upp nån vägg rätt ut mot fria naturen!? :-D (Eller så har du en extra kraftig blixt på kameran, kanske!?).

Elisabeth Källblad sa...

Jag jobbar bäst på kvällen när huset är tyst. Bloggen tillhör nöjet som får komma efteråt...
Tja, då blir det lite sent.
Men jag går upp och väcker hela huset klockan 06.30 varje morgon.

Gubben är mer nattmänniska än jag, så visst kan det bli snickra av även sena kvällar! :-)

Nej Anna, ingen blixt. Två små fönster i vart rum, men i rummet till vänster är ju delar av stockväggen utsågat. Det hade blivit röta i dem, så just nu är det ju rätt stort ljusinsläpp där.
Men bilderna är tagna med 5000-6400 iso också.

annette sa...

Verkar bli ett hus som verkligen blir renoverat på ett mycket rejält och gediget sätt, inte alltid så är fallet.
Det måste väl bli en trappa på en annan plats!?
Den som får förmånen att bo där kommer att få det fint!

Ha en fin helg!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Självklart blir det en trappa. Den kommer vara i köket nu. Till att börja med bara en sån liten vindsluckatrappa, för vi kommer nog inte hinna med hela ovanvåningen också i år.
När vi tar ovanvåningen ska det bli en bättre och permanent trapp upp i köket.
Detta är en väldigt litet hus. Det är bara två rum,kök och toa/dusch på nedervåningen, sen kommer det bli ett "stort" allrum på ovanvåningen.
Men som du påpekar, vi gör det ordentligt och det kostar...
Nä, nu ska jag ut och skrapa dörrar rena från färg, de är tidstypiska och ska renoveras och användas igen.
Ha det underbart!

AnnaKK sa...

När ni är klara kan du höra av dej, så flyttar vi in! ;-)

Det är precis ett sånt där LITET hus jag suktar efter nu!! :-) Vad sjutton ska man med alla rum och ytor till sen barnen blivit stora!? Dottern hade två (små) rum som knappt används längre sen hon flyttade hemifrån... Och vi har en påbörjad klädkammare som vi nog aldrig blir färdiga med, för det utrymmet behövs inte heller längre och känns därför inte som ett prioriterat snickeriprojekt.

Ibland är det så man funderar på om man rent av skulle plocka ner den delen av huset igen, som vi byggde till i samband med att familjen växte då i början av 90-talet... <:-)

Igårkväll (fredag...) gick maken och jag och la oss klockan 21.30. Vi är inte rediga på det hållet, kan man säga! ;-) Och vid 22-tiden sov vi som klubbade sälar båda två... Fast vi var uppe och pigga vid sex i morse - och det var ju inte så dumt iallafall! :-D

Elisabeth Källblad sa...

Det kanske slutar med att vi själva flyttar in och ungarna tar över stora huset. :-D

Närå, det är tänkt till annat. Men när man börjar bli gammal kanske det blir så?

Jag somnade två och vaknade åtta. Inte så dumt det heller!
;-D
Nu en hel härlig fullbokad dag framför sig!

Bloggintresserade