15 maj 2011

Micke Holm (bild nr 115 rest 250)


Lite mer ljus, så här skulle det kunnat sett ut om skolan haft massor av trevliga ljusspottar...
Nu är det röda, gröna och gula ljuset gjort i ps.
Man kan jobba mycket mer och framför allt bättre, men jag har inte tid, ville bara testa lite om det funka som jag tänkt.
Och det tycker jag det har gjort.

Shit med hockeyn i dag...
Shit med tjejernas fotboll i dag...
Shit med vädret i dag...
Shit med förkylningen i dag...

Annars är allt bara bra!
:-)

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Ja, nu får baske mej vi mammor snöra på skridskorna och visa grabbarna hur man gör! ;-) Och tala om för SMHI vad vi faktsikt förväntar oss av vädret så här års!! >:-D

När det kommer till fotbollstjejer och förskylningar, får det nog dock räcka med att säga "upp med hakan" bara... :-)

(Jaha... Hur lät det där egentligen!? Ryggdunkar till grabbar och huvudklappningar till tjejer...? Ja, jag är nog fast i könsrollsträsket är jag rädd...)

Anonym sa...

Hoppsan! Skulle ju säga något om dit foto också ju! :-) Klart godkänt jobb med de ditlagda spotarna! Hade du inte sagt att de var gjorda i PS så hade jag absolut trott att de var äkta.

/AnnaKK

annette sa...

"Shit" med det mesta med andra ord;)
Men definitivt inte "shit" med bilden, om det var "drag" i den första bilden så blev det "superdrag" i den här.
Väldigt snyggt jobbat och väldigt effektfullt!!
Varför skall Du åka på en förkylning nu när våren kommit så långt, Du är väl inte ute och springer barfota i gröngräset hoppas jag!!

Hockeykillarna har varit superduktiga tycker jag, dom är unga och får ta detta som ett mästerskap att lära av och komma tillbaks nästa gång!

Krya på Dej!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Ha ha Anna, helt avslöjad av hur fast du är i genusträsket!
Men både jag och tjejerna försöker hålla upp hakan...
Tack för tanken om bilden!
Annette! Du är som vanligt så positiv och uppmuntrande!
Och visst har du rätt, vårt hockeylag innehöll åtta (eller var det nio) 90-talister! Det är rätt ungt i dessa sammanhang. Finland hade bara två!

Hoppas nu ni får en superskön suttonde maj!!!

Bloggintresserade