23 februari 2011

Allt har en mening. (Bild nr 54 rest 311)

Det blev en konstig dag i dag.
Kursstarten är uppskjuten pga för få anmälda, men det fick jag besked om först i dag.
"en miss" sa de på studieförbundet. Jaha.
.
Strax efter det beskedet ringde Expressen för ett jobb.
Hade det blivit kursstart hade jag inte kunnat ta jobbet, nu fyllde det kvällen mer än väl.
Är det så att det finns en mening med allt?
.
Bilden här ovan tog jag på dagens promenad. Ville visa våra isiga vägar. Men Flingan ville visa sin pinne, nä gren, nä kvist... eller nåt!
Flingan lockade även AnnaKK att våga visa sin ofrisserade vovve, med riktigt korta slutartider!
Kul när man kan inspirera och lära varandra!
(Anna, du tog din med 200mm väl... här är det 24 som gäller! :-))
.
Tänker inte bli mer långrandig än så här i dag.
Ha en fin torsdag, i morgon, allihop!

7 kommentarer:

NuttesPyssel sa...

Hej.
Ja, det kan man kalla isig väg!
Söt liten vovve har du också!

Ha det fint!

AnnaKK sa...

Visst blir det roligt med vidvinkel! :-) Men 200 mm behövs när min vovve kommer med sina pinnar - jag lovar!! Du såg kanske att han knaprade på ett vedträ på det ena fotot från igår, men ibland kommer han rusande med något man snarare får kalla för små stockar i munnen, och då gäller det att vara beredd på att hoppa undan så man inte får knäskålarna krossade eller så när han sveper tätt förbi en i hundratio knyck! :-D Så sticka ner en kameralins mot marken i det ögonblicket för att få en häftig actionbild... Det tror jag nog att jag avstår - tvivlar på att försäkringen skulle ta en eventuell krockskada! Hm... :-)

Men du... Så otroligt DÅLIGT av studieförbundet att inte ha meddelat kursledaren FÖRST AV ALLA om den här uppskjutningen!!! >:-I

Fast som du säger... Kanske var det faktiskt en högre makt som hade stakat ut en annan väg för dej. Det kanske inte är kursledare du ska vara, utan Expressens reporter i frontlinjen!? ;-)

Hoppas det var ett intressant, kul och givande jobb de la i händerna på dej. :-)

Och "kursa" kan du ju göra med mej - och det verkar som om du får fler och fler elever dessutom, när man läser kommentarerna! :-D

Kan du inte fråga studieförbundet om du kan få hålla en distanskurs över nätet??? Då skulle det nog inte vara några problem att inte få tillräckligt många deltagare. :-)

annette sa...

Här får Du tio poäng plus en guldstjärna;)
Superhärlig bild, blicken i Flingas "öga" och grenarna i mun gör mej glad!!
Väldigt illa att Du inte fått besked om kursen, säger som Anna starta en kurs på nätet med eller utan studieförbund, jag anmäler mej direkt;)
Lär Dej bara att ta betalt innan start!!
Spännande med uppdrag åt expressen, får kolla om jag ser Ditt namn någonstans i tidningen ikväll!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Tack Nutte! Har kikat på din jättefina blogg! Kul du titta in här.
Anna, skriver ett längre svar senare, har jättebråttom nu.
Annette, gäller dig med.
Men vill bara säga en sak.
Jobbet i går blev så dumt att det inte går att beskriva. Skulle ni råka se några bilder, förträng dem direkt. Precis allt gick fel.
Inte min dag någonstans tydligen!
:-(

Bonnfrua sa...

Underbara bilder på Flingan! Har tjuvkikat på dem idag under arbetstid...

Håller med om att skulle du starta en kurs på nätet så har du nog elever så det räcker, här sitter en iaf, och även min Mor är inne och kollar hos dig för att lära sig mer. :-)

Så trist att jobbet inte blev som du tänkt igår!

Elisabeth Källblad sa...

Jaha, tre bloggelever, trevligt.
:-)
Kanske kan vara en idé, men inte precis just nu.
Vi ska se vad vi kan fixa med studieförbundet, det blev fel där med åt flera håll. Men får se om vi får lite rätsida på det.

Vad gäller bilden i går kanske jag lägger upp den "rätta sen". Det blev en miss i komunikationen där med tror jag, men nu får ju jag skämmas för hur bilden ser ut i tryck! Vet inte om jag ska bli arg eller gråta!

Helt enkelt inte min dag i går!
Nu får vi se framåt i stället!

Tack alla tre för berömmet om bilden. Flingan springer emot mig, och sekunden senare krockar hon. Men du Anna, men hennes gren blir det inte så mycket skador!!
:-)Bara mysigt!

annette sa...

Försök att skratta Du, det är av misstagen vi lär oss och kan gå vidare!
Jag är leeeedig, och sitter och "segar" i morgonrocken;)

annette

Bloggintresserade