20 februari 2011

Vilken helg! (bilder nr 47-52 rest 313)


.

.

.

.

.

Det var jättekul att ha vernissage tillsammans med fotoklubben!
Det kom folk hela tiden, och vi gick runt med dem och talade om alla bilder.
Jag var ju ledig, så jag glömde fota alla människor, men några bilder tog jag på klubbmedlemmarna och konstföreningens ordförande som kom kom och önskade oss lycka till!
Nu ska utställningen hänga fram till den 10 april, så vi får väl se vilken respons det blir i slutändan.
Jo, trämannen och den (fd) gravida poserar bredvid sina bilder på bilderna ovan! Känns de igen?

På kvällen sen behövde jag inte laga mat! Våra goa grannar hade bjudit in oss och några andra goa vänner på en "rensa frysen kväll". Och vi fick den godaste kräftsoppan man kan tänka sig och en massa annat gott i gott gott! En myckt trevlig lördagskväll! Tack goa grannar! 10 poäng!

Som jag skrev tidigare har jag rätt mycket att fundera på, nu jobbar jag med mina funderingar och kommer få mindre tid över ett tag framöver. Därför har jag gjort det lite enkelt för mig med min utmaning... jag har i dessa sex bilder laddad ner olika fonts (teckenstilar) som jag skrivit mitt namn på bilderna med. Voila, sex utmaningsbilder... de ÄR olika teckensnitt :-)!!! (på måndag är det årets 52 dag, så det är mest för att hämta hem de förlorade dagarna)

Jag fick jättefin och go hjälp av Magnolias ägare Jan i mina funderingar också i lördags. Det tackar jag extra för! Så småningom kommer ni, mina trogna bloggläsare, också få ta del av en del av mina funderingar. Tills dess får ni ha förståelse för lite klenare engagemang här på bloggen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att det gått bra för er!
Lycka till med dina funderingar, ibland måste man helt enklet ta en time out från olika projekt för att komma ifatt sig själv!
Kram Bonnfrua (på jobbet öhum)

AnnaKK sa...

Hej på dej!

Roligt att få se lite mer från utställningen, och jag anade att det var modellerna som stod jämte sina porträtt innan jag hade läst det i texten. :-)

Ja, fundera på du! Välgenomtänkta beslut blir oftast bra besult, och vad det än är detta ska mynna ut i så önskar jag dej lycka till!!

Font nummer tre (ja, den på det tredje fotot alltså) tycker jag allra bäst om av dessa. Stilrent, inte allt för dominerande men ändå lite piffigt. :-)

Lotta sa...

nejmen oj.. då var man med igen.. hahaha börjar nästan bli van vid att jag syns på bild i din blogg.. får nog hålla mig hemma så du inte får "bild" på mig.. eller så är jag ett tacksamt offer å fota :D

annette sa...

Så kul att allt tycks gått bra, roligt att se lite mer från utställningen, känner ju igen en bilder från Din produktion;)
Smart av Dej att ta så många inlägg till Din utmaning genom olika stilar.
Fundera på Du, ta den tid Du behöver, brukar bli bäst så i slutänden.
Själv kör jag på lite tufft nu, vet att det kommer perioder då jag inte kommer att tuffa på så hårt!


Ha det så gott!

annette

Annelie sa...

Hej Elisabeth!
Fina bilder och jag håller med om att tredje bildens font är snyggast. Ibland måste man ta den lätta vägen med vissa saker för att komma vidare där det är "krokigt, backigt och krångligt".
Hoppas du säger till om du behöver hjälp, du vet ju var vi finns.
Kram Annelie

Elisabeth Källblad sa...

Tusen tack allihopa!
Jo, jag funderar vidare.
Mycket att göra.
Ha en riktigt fin tisdag allihopa!

Kram Elisabeth

Agnes sa...

Hej, nu är det så att jag håller på med en header till mig blogg. Jag försöker frihandbeskära i ett program som heter Gimp. Men det är det att det verkligen inte går, jo visst det går men jag får inte till det. Programmet är gratis, har du lust att hjälpa till? (a)

Elisabeth Källblad sa...

Hej Agnes!
Att frilägga är ett jättestort område och kan vara riktigt knepigt ibland.
Nu vet jag ju inte vad det är för motiv dú ska frilägga. Man använder olika metoder för olika typer av friläggningsobjekt.
Sen vet jag inte riktigt om det jag kan går att göra i Gimp?
Jag har laddat ner programmet, men just nu har jag väldigt tajt med tid. Får jag veta vad det är för objekt, så kan jag titta lite på det när jag hinner.

Ha en fin onsdag!

Bloggintresserade