04 februari 2011

Lag DM final Västergötland H60 & H70 Fåglum


Ja ja, jag ska ge mig i antal inlägg nu i dag!
Men den här bilden (här beskuren) prydde andra Ettan i dag. I tinninga fanns även motståndarens ryggtavla (brodern) med till höger i bild. (följdaktigen blev Olle så mycket mindre)
Men jag tycker att Olle Magnusson är så skön när han smachade till med tungan rätt i mun, och så kvickt att jag inte kunde frysa rörelsen utan blixt, vilket jag inte använde!
(6400 iso däremot)
Svårt att tro att han har passerat 70 år!
Snacka om still going strong!
Hans bror, Per, som vann matchen, har tidigare vunnit VM old boy.
Så visst hade vi eliten i Fåglum i måndags.
.
Och jag ville gärna visa just denna 70-plussare för alla som, mot förmodan, inte har tinninga!

5 kommentarer:

annette sa...

Se sån stil han har;)

Finns en hel del äldre både krutgubbar och kruttaner i den åldern, kan vara bra att ha i åtanke ibland när man känner sig som 100;)

Skön bild där Du fångade med "tungan", 6400 iso, det är mycket det!!

annette

AnnaKK sa...

Ja, nu får du lugna ner dej med antal inlägg - när inte ens jag hinner med, då är det många!! ;-) (Nädå! Jag bara skojar! Kul att du har sån fart på din bildbehandlingsutmaning!!).

Underbart actionfoto på pingis-Olle!! :-)

Så där mycket ISO skulle jag förövrigt vilja kunna använda på min kamera. Tror det finns den inställningen (och den är isåfall max), men då blir bilderna så brusiga så de knappt ens duger för hemmabruk...

Elisabeth Källblad sa...

Visst är det härligt när man möter dessa äldre friska tuffa typer. Det är väl varje människas dröm, att få lov att vara frisk och pigg ändra fram till sista andetaget.

Jo, iso 6400 är mycket, men det går ännu högre med några high-lägen på min kamera, men då börjar bruset störa.
Nikons D3:a är ju revolutionerande med just brusegenskaperna, och på tinninga har vi ofta taskiga ljusförhållanden och många gånger får vi inte använda blixt, så då är ju detta guld värt och lite till.

Bonnfrua sa...

Oh så läckert!
Och jag gillar attt du ger lite tips om iso osv... måste ju testa!

Elisabeth Källblad sa...

Visst är han!
Kul du tänker så, klart du ska testa.
Höga iso när det är ljust är lättare, (om du behöver snabba upp tiden) men att höja isot för att det är för mörk och du redan är på typ 1/60 sek och bl.2,8.... det är då det börjar bli jobbigt...
Testa! Olika iso i olika ljusförhållanden. Man lär sig jättemycket på det!
Lycka till!

Bloggintresserade