13 februari 2011

Fredagstinninga


Här är Andra Ettan från Fredagstinninga.
De har varit en jättefin utställning i Bredöl skola.
Från sitt tema som i år har varit "nyfiken nu"

Alla barn i F-5 skolan har fått jobbat med det temat och nu samlat ihop alla sina uppfinningar och slutledningar till en gigantisk utställning i idrottshallen.
Det känns lite konstigt att jag inte själv har några barn kvar på Bredöl, och när jag ser mina fina fosterbarnbarn där inser jag att tiden går.

Det är alltid lika mysigt att komma ut till Bredöl och göra något jobb, ungarna och lärarna känner/känner till mig och det blir inte så konstlat.

Jag kan "lulla runt" en liten stund och spana in olika vinklar, ungarna glömmer snabbt bort mig och jag kan jobba mer eller mindre ostört.

Föresten, om någon nu tror att Bonnfrua varit otacksam och inte skrivit en endast kommentar efter hela mitt långa inlägg till henne, så tror ni fel. Hon har i stället mejlat mig och blev så glad så! Delad glädje är dubbel glädje!

(Uppdaterat, fick ta bort ena bilden, för de flyttade sig konstigt beroende på vilken "skärmstorlek" betraktaren har och det såg inte klokt ut.)

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Kan nog inte säga att jag älskar mitt jobb - inte idag iallafall! Hm... Åkte dit tidigt för att jag skulle röja upp efter en träningsmatch som skulle spelats igår. Men tror du den hade spelats - och tror du nån hade tänkt på att meddela mej att så inte var fallet!? >:-I Nåja... Jag hittade lite andra sysslor att utföra, så jag åtminstone fick ihop lön som kan kompensera att jag överhuvudtaget körde dit... Och nu kan jag ju göra vad jag vill resten av dagen, vilket inte är så dumt heller!! :-) Så he-e-elt fel är ju inte mitt jobb, trots allt.

Är det sportlov i dina trakter den här veckan? Här är det nästa vecka, tror jag. Hoppas du tänker gå på den där trolleriskolan, för det borde ju kunna bli ett spännande reportage. :-)

Att mitt ekorrfoto är brusigt är inte så konstigt. Kollade när det var taget; Kvart över åtta på morgonen för en månad sen - då var det INTE särskilt ljust ute! <:-) Så dagsljuskänslan i bilden är framfixad i efterhand... ISOt var 1600 - jag brukar aldrig gå högre än till 1200, och helst inte över 800. Men ibland måste man ju, om det ska bli en tid som man överhuvdtaget kan handhålla kameran med. (1/60 var det i detta fall, med 200 mm´s tele).

Elisabeth Källblad sa...

Ser du hann läsa innan jag uppdaterade och tog bort en bild. (och lite text som blev konstig utan bilden)
Ser kanske knepigt ut för andra, men jag förstår ju i alla fall vad du skriver om. :-D

Ja, sportlov denna vecka! Men det är dessvärre inte jag som jobbar när det ska vara trolleriskola.

Det har allt hänt jag också åkt på bomjobb... alltid lika trist när det händer. Men fördelarna överväger.

Bra jobbat med korre-bilden! 1/60 200mm imponerar allt lite, eller hur? I just denna bild tyckte jag faktistk att bruset tillförde en extra dimension.

Ha en skön dag!

Bonnfrua sa...

Hej hej!
Eftersom jag mailat har jag inte tänkt på att kommentera... :-)
Nu har jag iaf fått in photoshop på datorn så nu ska jag "bara" försöka mig förstå mig på´t. Kan kanske få lite tid när jag vabbar, emellan hjälpen till damens vävprojekt vill säga.
Hon sitter på golvet med en liten vävstol framför sig och grejar... Mysigt!

annette sa...

Alltid kul med kreativa tankar i skolan som gör att barn många gånger kanske får visa andra sidor av sig själva.
Just att få jobba med ett projekt där uppfinningsrikedomen har betydelse, kan ju trolla fram dom mest oanade talanger hos många barn.
Kul att Ni får utrymme i tidningen för att visa lite sådana lokala saker.
Ha det gott!

annette

Bloggintresserade