11 februari 2011

Nu vill jag se fler RUNDA bilder!!!

Detta är ett upprop till framför allt Annette, men kul om Anna KK också hänger på!

I Elements funkar det som i stora ps.
I verktygsfältet till vänster finns högst upp ett rektangulärt markeringsram (M).
Högerklickar man på den (på pc) får man upp en Elliptiskt markeringsram. På mac klickade jag bara bara och så kom den upp i det liggande fältet ovanför.
Sen tar man det verktyget, klickar någonstans i bilden och "drar ut" en rund markering!
Enkelt som en plätt!!! (ALLT är enkelt när man VET hur man ska göra :-))
Sen fortsätter man enligt instruktionerna i tidigare inlägget.
Fråga om något är oklart!
Nu vill jag banne mig se några runda härliga bilder... (och detta är ingen tolkningsfråga vad "rund bild" är för något Ha ha....) Utan en cirkelformad historia...

Fredagsnöjet är fixat, eran kväll räddad! Jippi!

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Rund form är lika god form som någon annan! ;-)

annette sa...

Här var det runda nu gjort, fast i en annan utforming än jag tänkt mej från början, bidde två;)

Tack för Din entusiasm i att göra runda bilder och ge tips och råd hur jag skulle gå tillväga.

Ha en underbar fredagskväll!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Du med!
Nu måste jag genast skynda och kolla hur det blev!

Della sa...

Nu har jag också fixat till runt i min bild.Fast jag kanske tog i för mycket? :-)

Bloggintresserade