17 februari 2011

I går hängde vi. (Bild nr 46 rest 319)


Men när jag skulle göra detta inlägg på natten, ville inte uppkopplingen hänga med.
Det är en av de strörre nackdelarna med att bo på landet.
"Bredband" på skogstråd!
.
Snyggt blev det i alla fall, alla hade jättefina, och olika, bilder och vi fick till en harmoni i själva hängningen tycker jag!
Nu får vi hoppa att det kommer mycket folk. Att vi kan värva någon eller några nya medlemmar. Och kanske att vi får sålt en eller annan bild!
.
Nossebro Fotoklubb inbjuder till:
Vernissage lördag 19/2 klockan 13-16 på Magnolia, Bredöl.
Välkomna!

12 kommentarer:

Annelie Björklund sa...

Det var en rolig kväll och snyggt blev det! Hoppas det kommer många på lördag och under hela tiden det hänger där. Sen är det ju kul att du valde en bild på mig ;o)

Bonnfrua sa...

Tyvärr är det för långt bort...
Törs jag fråga en sak till? Hur bar du dig åt för att plocka upp rätt färg från bloggen till ps??? JAg kan inte lista ut det! Men jag kämpar på med spakarna. :-)

Elisabeth Källblad sa...

Annelie, det var helt enkelt en fin bild tycker jag!
:-D
Bonnfrua, det förstår jag mycket väl att det är!
Jag är inte helt säker om det funkar i elements, men jag tror det.
Om du har uppe både din blogg och element på varsin halva av skärmen. (klicka i knappen bredvid avsängningskrysset längst upp till höger och justera storleken genom att dra in från kanterna.)
Ta pipetten och klicka i en bild som du har uppe, släpp inte musknappen utan för pipetten vidare över till din gråa färg i bloggen, först där släpper du. Som du ser så mäter pipetten alla färger du passerar och slutar där du släpper upp musknappen. Nu har du rätt värden i din färgruta. (om du ser själva siffrorna i elements är jag osäker på, men det kan jag kolla nästa gång jag hamnar vid en dator med elements.
Jätteenkelt när man kan, ett fullständigt mysterium innan man vet!
Hoppas du förstod annars får du fråga igen.

Bonnfrua sa...

Tack för förklaringen! Nu ska jag testa!!!!

annette sa...

Förstår att Ni hade trevligt, när Ni "hängde".
Hoppas verkligen att det kommer mycket människor på vernisagen, kanske Ni säljer "rubbet".
Är det första utställningen Ni gör tillsammans?

Lycka Till!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Tack Annette!
Sälja rubbet kommer inte jag göra i alla fall, av den enkla orsaken att jag har flera bilder jag inte säljer. :-)
Ja, detta är vår första utställning tillsammans. Och det känns jättekul att få lov att göra en sådan här sak tillsammans!

AnnaKK sa...

Min första tanke var faktiskt att det är lite synd att ni måste ha utställningen i en korridor på det där viset - har man som betraktare tillräckligt med plats för att kunna ta ett steg bakåt och titta ordentligt??? <:-) Fast... Nu är det ju inte så stora bilder det handlar om ( och inga oljemålningar a 1x1 meter med abstrakta motiv)... Förmodligen vill de flesta titta på fotografier på nära håll, och kunna se detaljer ordentligt och så där - och då funkar det säkert med den här lokalen iallafall. :-)

Här i trakten brukar dylika utställningar få hålla till på biblioteket, och där har de en sal som är alldeles perfekt. (Den heter nog konstsalen, förresten!?). Kvadratisk i formen och kanske 6x6 meter stor, med vita väggar och inga fönster och väldigt fin belysning. De senaste gångerna jag har varit inne där, har det varit olika keramiker som har ställt ut - älskar att titta på sånt! :-)

Hoppas det kommer många och tittar, och får man dessutom något sålt så är det så klart ännu roligare. Lycka till!!! :-)

Elisabeth Källblad sa...

Tack Anna!
Jag reagerade som du första gången jag såg korridoren också. Men nu, ett år senare så känns det bara helt normalt. Det är även en vägg med möjlighet att "backa bakåt", där fick de största bilderna hänga typ 50x70 o en 120 lång rackare.

Konstföreningen har haft löpande utstställningnar här nu under ett år och det har faktiskt fungerat kanon. Det här är en gång mellan butiksdelen till restaurantdelen på Magnolia. Det är ett mycket speciellt ställe och folk kommer hit i busslaster från andra orter i Sverige. Jag får nog göra ett eget inlägg om stället en dag!
:-)
Ha en riktigt fin fredag!

-DES- sa...

http://www.tradera.com/Canon-F1-New-auktion_302005_127627029

Tjenare! Sugen på analogt? jag har lagt upp farsans gamla Canon F1 new, på Tradera, svårt att sätta ett pris men kan folk köpa hundvalp för 10.000så kan nog en fin kamera vara värd sitt pris, bara kamerahuset hade ett nypris uppåt 30.000 kr - men det var då det!
kanske känner du någon som är på jakt efter en F1? läge att passa på för jag lägger inte upp den igen.
ha det bra!

annette sa...

Idag är det den STORA dagen!

Hoppas allt går toppenbra!

annette

AnnaKK sa...

Ja, nu är man ju nyfiken på hur publiktillströmningen var och vad ni fick för gensvar osv. :-) Hoppas det blev lyckat på alla sätt och vis!!

Elisabeth Källblad sa...

Hej DES, Annette och Anna!
Full rulle!
DES, jag har alla mina gamla kameror kvar, inklusive de första analoga som jag bara älskar.
Ska jag köpa en analog, blir det en gammal Leica.
Men kanske någon annan är intresserad, för det är en läcker Canon!
Annette och Anna, jag har skrivit ett nytt inlägg. Jag är så glad åt erat engagemang på min blogg, bara så att ni vet det!
:-D

Bloggintresserade