04 februari 2011

Hagel (Bild nr 35 rest 330)


I dag haglade det så in i norden timmen före lunch.
Stack bara ut huvudet för att knäppa en bild.
Då detta är en del av utsikten från redaktionen.
Sedd med en sextiondels sekund.
.
Förhöjd kontrast och en ram som är alldeles för bred...
Men vartenda hagelkorn är helt autentiskt!
Så det är ju egentligen bara ramen som är bildbehandling i den bemärkelsen... men å andra sidan, en sådan ram har jag aldrig gjort förut...
En kategori komma-undan-lätt-bild :-)

2 kommentarer:

annette sa...

Kontrasten okej, ramen tja lite aningens bred;)
Du slapp ju oxå fixa dit haglen själv, minns att Du fixade snö för ett tag sedan!

Fy sjutton vilket väder Ni haft, måste ha blivit svinhalt efteråt har jag en känsla av.

Ha det gott!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Visst är ramen FUL!
Så skönt att göra något som inte blir bra!... asg!
Nu får den sitta där som en påminnelse att kolla av bilden ordentligt innan man lägger upp den.
Det hade snöat på natten och haglet blev grädden på moset, kan man väl säga. MEN jag tog en bild av min bilruta som blev täckt av hagel som jag ska ha till en textur! Det blev jättebra!
Det gäller att hitta det som är bra i allt!

Bloggintresserade