23 januari 2011

Äkta knähund (Bild nr 22 rest 343)


Flingan ÄR verkligen en knähund. Jo, jag vet, det är vi som är skyldiga till det. Men så svårt att låta bli ta upp henne när hon är så liten och go!!!
Hon själv är alltid försiktig och sitter/ligger helt still i knät, så det fungerar för oss.
(och man KAN säga nej, då lägger hon sig vid fötterna i stället...)

Ja, i dag har jag konverterat till sv/vitt och lagt en liten toning på det. Tyckte själv det blev ett skönt resultat, känns liksom lite "Flingan". Att bara vara. Okomplicerat. En liten ram av ny variant blev det ockskå.

4 kommentarer:

annette sa...

När Du skriver "liksom lite Flingan" att bara vara, så känns bilden så rätt, och när jag ser Flingan här så ser hon verkligen helt okomplicerad ut.
Hon bara finns där, och vem skulle klara av att inte ha Flingan som knähund!?
Inte jag i alla fall;)

Mycket behaglig och fin redigering!

Du är duktig som kämpar på!

Ha en bra start på veckan!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Tack Annette!
Det blir faktiskt lite jobbigt när man halkar efter. Men nu är jag ikapp (har ju lagt upp en till idag).
Du är också duktigt som kämpar på med din 365-bilders! Men jag tror det är bra att ha något som lite styr upp nöjet till utveckling...
Typ...

AnnaKK sa...

Vilken go liten hund ni har! :-)

Svartvitt med toning är en fantastisk teknik för att skapa stämning, eller styra en viss önskad känsla rätt. Tycker du fick fram "bara vara" jättebra på det här viset. :-)

Ang gårdagens övningskörning så måste jag säga att det verkligen märktes att dottern har kört några gånger på bilskolan. Det kändes riktigt lugnt, tryggt och behagligt att åka med igår - och rondellerna gick så gott som perfekt! :-D

Ha en fin måndag!! :-)

Elisabeth Källblad sa...

Hon är helt perfekt för oss alla i familjen!
Tack för redigeringsberömmet!
Tur det finns bilskolor, men jag låter gärna mannen i huset ta den biten. :-)

Ha du också en fin veckostart!

Bloggintresserade