21 januari 2011

Upptaget dygn

När man måste somna, kan det vara omöjligt.
Sista gången jag kolla klockan var hon 02.30 torsdag morgon.
Klockan 05.00 ringde klockan dax att stiga upp.
Har nu kört 98 mil i dag.
Varit på begravning i Norrtälje.
Gubben körde upp två dagar tidigare, så vi körde varsin bil både dit och hem.
Har varit vaken i 22 timmar efter 2,5 timmars sömn.
Nu är klockan två och vi skriver fredag den 21:e.
Kom hem för en timme sen till ett hus med 12,5 grader... jo, vi snackar plusgrader.
Har fått fyr i kaminen.
Väntar bara på att få lägga in en omgång ved till, sen bingen.
Å jag har mött en suveränt cool kyrkoherde, om det ska jag berätta mer senare.
Å tack bästa grannar för hjälp med utfodring av djuren!
Nu tror jag inte det blir nå´t omöjligt att somna! :-)

3 kommentarer:

annette sa...

Fy för dom där nätterna!!

Hoppas verkligen att Du somnat nu och har möjlighet att få sova lite extra idag.

Kram

annette

AnnaKK sa...

Oj...! Tufft, är väl det minsta man kan säga. Jag hade somnat bakom ratten på hemvägen, tror jag!? 8-X Men TUR att du inte gjorde det!!! :-) Hoppas du får möjlighet att bara slöa och slappa lite i helgen nu då - eller vankas det fullt upp med jobb, kanske!?

Ha det FINT!!! :-)

Elisabeth Källblad sa...

Jo, nu har jag sovit.
Men inte tillräckligt.

Är ledig i helgen, men ska jobba ifatt massa annat.
Fakturera och skicka bilder hit och dit.

Och sova...

Bloggintresserade