09 januari 2011

Bild nr 9 rest 356


I dag tänkte jag faktiskt göra en annan bild, men fick inte till det riktigt.
Så efter att jag mött på brudgummen på affären i dag och fick tillåtelse att använda bilder från deras bröllop blev detta dagens bild.
.
Ingen märkvärdig bildbehandling. "Alla" vet hur man gör, och just därför gör inte "alla" det.
Nu tillhör jag inte den "Alla"-gruppen längre. (och ingen märkvärdig bild heller, men visar på ett bra tinningasätt vad som skedde)
Nu har jag gjort det, och jag tycker resultatet blev fint.
Jag har gjort bilden sv/vit förutom själva paret (och tre facklor) samt lagt på en ram som jag också låtit det "snöa" lite på.
.
Föresten berättade brudgummen att det verkade som att ingen missat deras bröllop efter att det drogs upp så stort i tinninga. Kul, det var verkligen ett sagobröllop och så annorlunda!
-Tack för att jag får använda era bilder.

5 kommentarer:

annette sa...

En i mina ögon annorlunda bild från ett bröllop. Du har verkligen fått brudparet att framstå som dom huvudpersoner dom skall vara på bilden. Bilden ger samtidigt en känsla av att vara ett gammalt foto.
Svårt att beskriva med ord, men jag gillar bilden väldigt mycket!!

Ha en bra dag!

Kram

annette

Elisabeth Källblad sa...

Tack för dina vänliga ord!
Jag tror det är hästen framför släden, fornstugan med facklorna i bakgrunden och att det är mest svart vit bild som tillsammans ger känslan av "gammalt foto"
Jag tycker också bilden är fin, på ett lugnt och sakligt sätt. Den beskriver mycket vad som hände.

Men sen står det ett sextiotal personer bakom och till vänster om mig, och de berättar inte bilden något om!!! :-D

Ha en fin söndag Annette!

Lotta sa...

nejmen hoppsan.. Fasen asså, jag börjar bli poppis på din blogg :) Jag dyker ju upp med jämna mellanrum.. haha

sjukt fin bild, fast det är klart, när jag är med och förgyller den kan den ju inte bli annat än bäst ;) *joke*

Elisabeth Källblad sa...

Så är det Lotta! Så är det!
Snart kommer jag också förhoppningsvis lägga upp din lilla prins här i någon oerhört vacker tappning!

Tack för din kommentar och dina snälla ord om bilden!

Lotta sa...

Haha ja jag ser fram emot att få fota honom lite.. Se om han gillar det lika mycket som mamma ;) Bara höra av dig när du har tid :)

Bloggintresserade