09 januari 2011

Bild nr 10 rest 355 (Mån 10 Januari 2011)


Nu har jag gått lite i förväg. (Det är bara söndag ännu...)
Med bildinnehållet också.
JAG VILL HA VÅR NU!
Inte denna nedisade värld som är utanför dörren nu.
Plusgrader i en dag till, sen ska det åter bli minus, ännu mer is...
.
Det som är lite tråkigt med Blogger är att de lägger en ram runt bilderna. Och ska man få bilden på sniskan så blir det lite dumt. Men grejen är att göra det. Ni får ha överseende med Bloggers "dumheter". :-D

7 kommentarer:

annette sa...

Så underbart vacker bild att vila ögonen på.
Känsla av dröm i bilden, den skira blomman till höger i bilden är så fantastisk fin, måste försöka med någon sådan bild vid tillfälle.
Får nog gå in här och njuta flera ggr under dagen, för utanför är det halv storm och jag har sjukanmält mej;(
Var visst fler som åkt på influensan och det är ju i sig inte så konstigt när vi träffar alla sjuka så nära vid provtagningar.Till slut pallar väl inte immunförsvaret längre.
Ja, nu leder jag, men Della kommer nog att gå ifatt, får väl plocka fram vin och öl ur skåpen och fota om det blir kris;)
Tack för njutningen och ha en bra dag!
Kram

annette

annette sa...

Njuter lite igen av Din bild efter att lagt ner all dagens kraft på att fota öl;)
Saxar även in ett svar om att ligga före i utmaningar, som jag skrev i min blogg om Du inte läst det.

Elisabeth, det vore svårt att genomföra fotoutmaningen om det vore tvingande med en bild om dagen, ibland är ju vare sig motiven, datan eller kameran tillgängliga.
Tycker gott Du kan tillåta Dej att fuska och göra Din utmaning när Du har möjlighet. Att ibland ligga före ibland ligga efter tror jag är en förutsättning för att fixa det!!
Lite skillnad på mitt och Dellas val, ja det kan man lugnt säga;)

annette

Elisabeth Källblad sa...

Tack tack för dina varma ord!
Ta det lugn nu och avhys dina bassilusker säkert och bestämt!

Jo, så är det nog. Man måste nog vara lite flexibel tidsmässigt.
Som i dag, nu städas julen ut för fulla muggar. Byter Julgardiner och får inte veck alla skrynklor på de vanliga gardinerna.
Usch, jag är nog inte gjord för den typen av arbete, alltså strykning.

Tacka vet jag bilder i stället...
Jag har också passerat datorn ett gäng gånger i dag och suktat vid min bild! :-D Åhhh vad jag längtar till våren.
Tror du jag kan ha denna bild till vår utställning för fotoklubben?

AnnaKK sa...

Åh, den där tiden längtar man så-å-å efter nu!! :-)

Mmm, lite synd att Blogger ska envisas med den där ramen. Men ramen du har lagt kring fotot är däremot jättefin! :-) Och att luta foton är ju lite av en passion för min del, så det gillar jag också. :-D

Är den främre, stora, vitsippan inmonterad i bilden?? Den gör väldigt mycket för helhetsintrycket! Kanske rent av allt!? :-)

annette sa...

Strykning är jag definitivt inte gjord för, ser till att aldrig behöva ha raka gardiner, för det går i princip aldrig att få ut vecken på DOM som skall upp;)
Och kör jag med lite ihopdraget så syns det inte, här har Du en person som tagit vara på en hel del goda kunskaper vad gäller att sköta ett hem, eller snarare att komma undan mycket svett och tårar!

Den bilden kan Du definitivt använda till Er utställning, kommer att riktas många avvundsvärda blickar på den!!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Alldeles riktigt Anna, bilden är ett monatage. Jo, det är nog den som gör bilden, även om vår vitsippe backe inne i hästarnas hage är vacker den med.

Tack Annette för din åsikt. Jag hade tänkt den och nån blombild till plus lite hundporträtt.
När utställningen är visar jag här vad det blev.

Sonja sa...

Vilken fin idé, väldigt vackert med den skira drömska vitsippan till vänster. Snyggt.

Hälsningar Sonja!

Bloggintresserade