21 januari 2011

Bild nr 19 rest 346


I dag är det dagen efter... på ett annat sätt.
Lite tid till eftertanke.

-Har någon av er tänkt, när ni betalat era räkningar, en tanke av tacksamhet att ni kunde det?
Prästen (kyrkoherden) Anders i Norrtälje frågade.
-Tänk ut tre saker ni är tacksamma över varje dag innan ni går och lägger er, uppmanade han oss alla vid middagen efter begravningen. Så blir det lättare att känna glädje i livet.

Bilden tog jag när vi kom hem på natten och fullmånen lyste upp hela världen... eller i vart fall min väg hem.
Och jag var tacksam att få se vägen i det ljuset mitt i natten.
Jag är tacksam att vi kom välbehållna hem hela familjen.
Jag är också tacksam över att vi fått träffa släkten på mina barns fars sida, alltid lika kul och inspirerande!

2 kommentarer:

annette sa...

Det var en väldigt vis präst som höll i den begravnigen.
Jag skulle lätt kunna räkna upp tre saker jag är väldigt tacksam över, men det gör jag inte här. Till Dej skulle jag jag kunna göra det, men inte för hela cybervärlden, så det får vara.
Skönt att resan hem gick bra, och jag tror att månen lyste lite speciellt för Er när Ni for hem i natten.
Underbart vacker bild som bra den gör att mpnga tankar kommer även hos mej!

Ha det så gott!

Kram

annette

Elisabeth Källblad sa...

Klokt tänkt Annette!
Det finns många ord som inte är till för vem som helst, och på en blogg blir det alltid en balansgång.

Bloggintresserade