07 januari 2011

Bild nr 7 rest 358

Här är ännu en kamrat till mig...
Snart törs kanske ingen vara kamrat med mig längre, de råkar ut för både det ena och andra här i bloggen nu för tiden.
:-D (Klicka på bilden för större format)

Jag är så tacksam och glad när mina modeller säger...
-Ja.
Denna gång frågade jag innan, jag har lärt min läxa.
Tack snälla för ditt JA!
.
Nu börjar jag känna mig lite varmare i kläderna.
En vecka klar.
Återstår 51... typ.
.
Har också skrivit en liten gadd till höger här om min utmaning 2011, om någon undrar varför jag helt plötsligt bara gör "konstiga bilder"
.
Ha en fin fredag nu alla läsare, själv ska jag hoppa på nästa bild!

5 kommentarer:

AnnaKK sa...

En "sminkning" som kan duga gott till Halloween...!

Den lilla gadden skadar nog inte - för helt klart ser ditt blogginnehåll ganska annorlunda ut nu mot tidigare! :-D Kanske du även borde skriva nån kort rad i inläggen om vad det är du har gjort med bilderna? Inte så att du avslöjar hela konsten, kanske, men ändå ger en liten hint så att den som blir nyfiken själv kan leta rätt på en lämplig guide att följa? :-)

Jag har precis uppdaterat mitt senaste inlägg med originalfotona också, och nu får jag väl se om jag kan göra en randig bild - eller om jag ska försöka mej på det du har gjort här. Frågan är om jag kommer att hänga med i ditt tempo - tror knappt det! Men en och annan av dina berarbetingar vill jag absolut också pröva mej på!! :-D

Elisabeth Källblad sa...

Kände det också, att det blev en radikal förändring. Men den är ju temporär. Sen får ju bearbetningarna och vanliga blogginläggen samsas.
Med för avancerade bearbetningar kommer jag kanske inte heller kunna hålla i den här takten när jag börjar jobba igen, då får det väl bli enklare saker som typ vinjetteringar! :-D
Det får inte bli fanatiskt! :-)
Det ska vara kul och lärorikt bara.

Nu ska jag kolla in din blogg, och hoppas snart hitta en randig eller barkig (det är bark i hans ansikte) bild där! Lycka till!

Och ja, jag ska tänka mer på att säga vad jag gjort allternativt lägga upp originalfotot också.

Ha det gott nu!

annette sa...

Bark i ansiktet, ja helt klart en annorlunda och ganska fräck bearbetning, förstorar jag int upp den ser det ut som ett ansikte fullt av knivskador och blodstrimmor.
Men jag har ju då en jävulsk huvudvärk och ser i kors;(

Kram

Elisabeth Källblad sa...

Eller en sjujäklar thrillerfantasi!
:-D
Hummm, jävlulsk huvudvärk och ser i kors... Det ska jag försöka illustrera en dag!
Hoppa ner i bingen, ögonaböj nu!

annette sa...

Ser fram emot den illustrationen, var tvungen att gå till kiosken fem minuter hemifrån nu för en stund sedan, var en pärs!!

Men är man en del i ett travbolag så är det endast "döden" som får hindra inköp;-))

Kram

annette

Bloggintresserade