03 januari 2011

Lasse Animerad

Inte för att detta var något enormt, men inspirerad av Anna fick jag väl ta och göra en animation som dagens uppgift. Så nu har jag också gjort det en gång.
Lasse var snäll nog att ställa upp med sitt ansikte.

Som ni alla nu kan se är han rätt glá i att tjôta...
:-D
Men nä, det funkade inte... ska prova igen... nu får ni allt vänta enna stunn.

Nej, det ville verkligen inte fungera, attans otur!
Kan någon detta bättre än jag?

Jaha, animeringen fixade jag, men inte att presentera den... hummm bakläxa.
.
UPPDATERAT: Bilden är bytt, ville inte fungera ändå, och den andra bilden var bara rolig i animationen. Men Lasse får pryda platsen ändå, så ser ni lite skillnaden på tisdagens "uppgift"
.
Jo, jag har jobbat lite också, eller nä... eller hur man nu ska beskriva det.

Jag har i alla fall suttit i bilen med hela utrustningen och åkt till Skara, för att lösa Expressens fotograf där. Men väl framme så hade man precis hittat resterna efter en kropp till, så jobbet på plats blev klart precis innan jag anlände...
Nåja, vi tog en fika på Mc Donalds och tjöta enna litta stunn. Kul att träffa lite Stockholmsfolk.
Jösses, det är nu 20 år sen jag flyttade därifrån.

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

"Det finns ett Mc Donalds för alla", eller vad det heter enligt reklamsnutten som dyker upp på tv allt som oftast. ;-)

Skönt iallafall att de har hittat kropparna i brandresterna nu, så de anhöriga kan få lite ro...

När man ska publicera en animation på Blogg.se måste man ladda upp den i originalformatet för att den ska bibehålla funktionen, har jag märkt. Kanske är det nåt sånt som spökar för dej? Tyvärr kommer jag inte åt att titta på den via länken heller, för när jag klickar på den poppar det upp en ruta som vill ha lösenord osv?

Trevlig tisdag!! :-)

Elisabeth Källblad sa...

Hummmmm
Mysteriet tätnar!!!
HUR får man upp animationselendet till allmän beskådan???
Det är i originalstorlek från när jag gjorde animationen.
Jag ska kolla mera!

Jo, skönt de hittade något av kvarlevorna i brandmassorna för barnens skull.

annette sa...

Tja, inte aning har jag, låter lite "bökigt", får ta den kursen en annan dag;)

Skönt att dom hittat rester av båda kropparna så barnen får möjlighet till lite ro.

Kram

annette

Elisabeth Källblad sa...

Du, jag tar nog också den kursen / fighten en annan dag...
Nu tröttnade jag. Ska leta upp ett proffs och fråga.

Ja, det är väldigt skönt för de anhöriga att få vetskap! Men hela storyn är så tragisk.

Bloggintresserade