30 januari 2011

Lite mer bara jobb...

Lite mer bara vanlig jobbhelg.
Utan några traumatiska händelser.
Tvärtom, nästan helt händelselös helg.
Fast det kan ju också vara väldigt skönt.

Ingen av dessa bilder kommer med i tinninga.
Just därför visar jag dem här.

De sa det var Lek med Boll... men jag vet inte riktigt vad jag ska tro! :-D
.

En stund till eftertanke blev det i kväll.
I Lekåsa kyrka.
Vet ni hur högt slutarljud en Nikon D3 har?
Vet ni hur mycket en Läkerolask prasslar?
Vet ni hur mycket ljud det blir när man lägger ner en penna framför sig något lite oförsiktigt?
Vet ni hur mycket det låter när man öppnar ett karborreband till ett objektivfodral?
Å så sitter jag oftas längst fram...
Jag fick som sagt mycket att tänka efter på.
Det kändes skönt.
:-)
(Mer seriöst blir det i tinninga, för det var verkligen en finstämd historia.)

2 kommentarer:

annette sa...

Lek med liten boll har jag hört talas om i, men inte lek med tärning i en gymnasstiksal;)
Underbar bild!!

En stunds eftertanke i en kyrka brukar vara väldigt bra för själen och tankarna.
Det Du beskriver om hur högt olika saker hörs i en kyrka är precis så det brukar vara, om man gör något annat än att andas normalt;)


Hoppas Du haft en bra måndag efter jobbhelgen!

Kram!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Måndag är också jobbdag på jobbhelgen... Jag jobbar fredag tom måndag varannan helg, plus vik och enstaka inhopp. (går på ett vik nu en vecka from fredag)
Så varannan vecka blir det allt lite Guds ord till mig också!
JO, det är faktiskt en rätt skön timme under gudstjänsten, men min tro är inte 100 överens med svenska kyrkans.

Hoppas du får en fin start på veckan!

Bloggintresserade