09 januari 2011

Katt och Hund


I går fick Flinga träffa några katter för första gången. (De i vårt stall håller sig väl undan)
Hon var väldigt nyfiken, men enligt katters sätt att se på saken, väldigt påträngande.
När katterna rusade iväg efter ett plötsligt fräsanfall, följde givetvis Flingan efter.
Men, när jag kallade, tvärvände hon och kom tillbaka.
Alltså, hon är en sån underbar hund! Så lättlärd, så mycket vilja att vara till lags att det nästan är rent pinsamt!
.
Normalt har hon alltid på sig sin reflexväst, men här var det bara en snabb tur ut ur bilen på en annans gårdsplan. För inte syns hon väl i snön inte!

7 kommentarer:

annette sa...

Tycker Flinga ser mer "tuff" ut än katterna, katten ser nästan rädd ut;)
Bra att Du har reflexväst på Flinga för annars skulle hon nog kunna försvinna i en drivan.

Ian Wachtmeister hette väl den person Du avsåg hos mej,kanske är dom släkt, får forska lite på det!

Ha en bra dag!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Det går en väg genom våran gård, så hemma är det ett måste. Jo, Flingan hade inte vett på att bli rädd, hon tror gott om alla!

Precis så hette han jo!
Sammanträffande...

annette sa...

Ha, ha länge sedan jag skrattade så gott;)


Tack Elisabeth, nu vet jag historien bakom och behöver inte gå nyfiken genom livet vad gäller Carls öde;)
Nu förstår jag verkligen varför Du har det yrke Du har, hade varit en helt annan artikel om Du varit reporten bakom bilderna!!

Tack!!

Elisabeth Källblad sa...

Your welcome!

AnnaKK sa...

En svart hund syns däremot bra mot vit snö, men hu för alla svarta hundhår mot våra golv... :-(~ Inbillar mej iallafall att vita skulle synas mycket mindre!? ;-)

Å andra sidan fick jag en ljus katt i knäet i fredagskväll (hos ett par goda vänner) och efter det så har jag inte klagat så särskilt på hundhår, kan jag ju säga... Har fortfarande inte lyckats få bort alla katthåren från mina bästaste jeans - och då har både klisterrullen och dammsugaren varit med i bearbetningen!!! 8-X

Andra bearbetningar, typ såna man gör med foton, har det inte hunnits med i helgen... <:-) Ska bli rätt skönt i morgon faktiskt, när allt blir "som vanligt" igen! :-)

Elisabeth Källblad sa...

Katthår är ett helt annat hår, faktiskt rätt vedervärdigt när det sitter i kläderna, lycka till med jeansen.
Flingan fäller inget alls ännu, så jag vet inte. Men innan när vi hade svarta riesen så var det stora "hårråttor" under fällningstiden. Sen har ju en liten hund mindre antal hårstrån att fälla än en stor...
:-D
Återkommer med svar när hon börjar fälla!

Jag har förstått att dina helger är rätt upptagna! Hoppas du njuter dem ialla fall! Ta det lugn med bildproducerandet, inte det viktigaste. (bara det roligaste)

AnnaKK sa...

Ang alla kommentarer: Ska man göra nåt så ska man väl göra det ordentligt!? :-D

(Ibland bara ÄR det på det viset med Blogg.se - suckelisuck...).

Bloggintresserade